Utólag könnyű okosnak lenni...

2016. december 09. 19:53 - Al

Itt halnak meg a gyerekek az 1000 forintos pólóért

bang5.jpg

Visszafordítható-e még a kizsákmányolás spirálja? A 2013-as év gigakatasztrófái nem törték meg a bangladesi textilipar térhódítását, és a rabszolgamunkára épülő üzemek megrendelői pedig továbbra is szemet hunynak a katasztrofális munkakörülmények fölött. Megdöbbentő képek az illegális gyárak világából.

New York University Stern School of Business tavalyi kutatása szerint Bangladesben több mint 7000 textilgyár működhet, ami jóval több a hivatalos adatoknál. Nem véletlenül, hiszen sok ezek közül illegális, és távolról sem felel meg az előírásoknak. A kutatók interaktív térképet is készítettek, amelyen jelölték ezeket az üzemeket, a foglalkoztatottak számát és a fő termékeket,

bang7.jpg

A külső ne tévesszen meg: ezek komoly textilgyárak Bangladesben. Claudio Montesano Casillas fotói.

bang14.jpg

A belső sem marad el a külső mögött.

kombinalt_ovtaskaszett.jpg

Kombinált marhabőr övtáskaszett. 11 499 Ft.

2013-ban az egész világ elborzadt, amikor a bangladesi Dhaka közelében található Rana Plaza épülete összedőlt. 1138 embert elpusztítva. A régóta életveszélyes állapotban levő 9 emeletes épületben egy textilgyár is volt, illetve egy bölcsöde, ahol a gyárban dolgozó nők gyerekeire vigyáztak, így a tragédia áldozatai jelentős számban nők és gyermekek voltak. Az is napfényre került, hogy az összeomlás előtt az épület falain hatalmas repedések jelentek meg, a munkafelügyelők ennek dacára beparancsolták az üzembe a munkásokat. 

rana-plaza-collapse-death-of-a-thousand-dreams_img_0267-1024x682.jpg

Az összeomlás. A textilgyárban a Benettonnak is gyártottak.

rana_plaza.jpg

Még 17 nappal a katasztrófa után is találtak éló embert a romok alatt. A tetemek beazonosítása nagyon nehéz volt, mert sok már bomlásnak indult, mire ki tudták ásni.

Egy héttel a tragédia után világmárkák vezetői, NGO-k és a bangladesi textilipar képviselői találkoztak, hogy olyan ötéves szerződést dolgozzanak ki, aminek segítségével megelőzhetők lennének a jövőben ilyen katasztrófák. Két évvel korábban már volt egy hasonló kezdeményezés, de azt sajnálatos módon egyedül a Tchibo és a PVH (A társaság többek közt a Van Heusen, Tommy Hilfiger, Calvin Klein és Michael Kors márkák birtokosa.) írta alá.

bang6.jpg

Ha dohos a H&M ruha szaga, csak ezért...

A szerződés anyagi támogatásról, a munkaerő biztonsági képzéséről független, a munkakörülményeket ellenőrző bizottságok felállításáról, a hiányosságok jelentéséről rendelkezik. A katasztrófa után már jóval több társaság írta alá a szerződést, többek között a H&M is, amelynek egyik üzemében 2010-ben gyilkos tűz ütött ki, ami 21 munkás életébe került. (Egy tavalyi jelentés szerint azonban hiába írt alá a H&M, mert a neki dolgozó gyároknak nem sikerült határidőre biztonságos környezetet kialakítaniuk a dolgozók számára, a cég pedig fittyet hány a neki dolgozó bangladesiek munkakörülményeire.) Többen azonban még az együttműködés elvi lehetőségét is visszautasították, például a Walmart. Utóbbi a kompenzáció fizetésétől is elzárkózott, a bangladesi alvállalkozókra hárítva a felelősséget.

bang9.jpg

Ha rossz munkakörülményekről beszélünk, erre gondolunk.

bang10.jpg

Meg erre.

 

compositelite.jpg

Compositelite szőrmebéléses védőbakancs. 15 025 Ft.

 

bang11.jpg

Sok dolgozó napokig el sem hagyja a gyárat, ott esznek, ott mosakodnak, ott alszanak, hogy minél többet tudjanak dolgozni.

bang1.jpg

A ruhaipari fizetések: Banglades a sor végén.

bang13.jpg

A fiúk "fürdenek" a gyárban.

bang4.jpg

Nincs kilátás - a munkásoknak egész bizonyosan.

2015-ben 42 embert állítottak bíróság elé a Rana Plaza összeomlása kapcsán, köztük az épület tulajdonosát, helyi tisztviselőket, akik tudtak az épület állapotáról. A textilipar 20 milliárdos üzlet Bangladhesben, ami az ország exportjának 80 százalékát teszi ki. A halálos kimenetelű bangladhesi textilipari katasztrófákról külön interaktív térkép is készült.

 

granite.jpg

Granite rövidnadrág - 7264 Ft.

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iparikatasztrofak.blog.hu/api/trackback/id/tr3912036745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobs 2016.12.09. 20:52:05

A H&M legnagyobb piaca talán mi vagyunk mert a fiatalok teljesen rákattantak.A legdurvább az hogy a férfi ruhákat nem nagyon lehet megkülönböztetni a női ruháktol.

Pestabácsi 2016.12.10. 11:06:25

A csillogó plázákban hullámzik a tömeg, tudja, hogy készülnek a "rucik"?

Emide Buda 2016.12.10. 15:23:19

Na , ez a megrázó poszt jól ellenpontozza ezt a karácsonyi nyáltengert!

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.12.10. 17:35:09

Azért vicces, hogy miközben leírod milyen borzasztó az ottani ruhagyárosok sorsa. Olyan reklámokkal van teli az oldal amik jó eséllyel ott készült dolgokat reklámoznak. Nice

@jobs: Mindenütt egészen "jó" piacuk van.
@Pestabácsi: Jó eséllyel tudják csak tesznek rá.

erkölcsi hulla 2016.12.10. 18:08:14

Nagyon megrázó, de senki le se szarja. Sem a vásárlók de főleg nem a megrendelő cégei. Megy egy kis médiás sajnálkozás, meg néhány posztolás mint, ez itt, aztán a kedves blogger is megy a plázsba ruhát venni.

Egyébként honnan kéne ruhát venni?
Egy - elmész kínaiba, ugyanaz a rabszolgaszar, kettő elmész plázába ugyanaz a rabszolgaszar, de lehetőleg még sokszros nyereség rádobva, viszont jobb minőségű, de legalábbis jobban néz ki. Ennyi. Nem tudsz Józsi bá és Marcsi néni kézműves házi szövőműhelyéből ruhát venni. Marad a szomi-sajni meghalnak a bangladesi gyerekek, a nyomorban éhen és a munkábtól, de megyek plázsba.
Félreértés ne essék sajnálom őket, de úgy látszik az emberiség még mindig abból működik, hogy a nagyobb elnyomja és kizsákmányolja a kisebbet. Rabszolga.
Mint mi is, közvetve. Mit gondolsz kinek megy a fizud fele? Kormány plusz államadósság ami a kölcsön és a háborús jóvátétel...aminek a nagy részét ellopják a vezető helyen lévő 'politikus' földesurak...rabszolgák termelik ki, azaz mi.

2016.12.10. 18:44:44

Ezek a gyerekek nem az 1000 forintos póló miatt dolgoznak, nem nekem, mint vevőnek van ezért felelősségem, nem én, mint vevő tehetek erről.
Hanem a gyártó, aki nem 800 forintos költséget és 200 forintos nyereséget akar, hanem fordítva.
Mint ahogy a Iphone 7 is kb 60-65 ezer forint és a duplájáért adják.

Tehát egy ilyen terméknél és árnál bukik ez a szöveg, - mivel az 120-150 ezer forint telefon esetben ugye nem a csóró kategória - hogy azért csináltatja olyan kevés fizetésért Kínában az Apple a telefonját, mert olyan nagy az elvárás az olcsóságra és az "1000 forintos pólókizsákmányolók" miatt van rossz, nem, hanem mert kaszálni akar.

Elmondom a helyzetet barátom, mert kicsi vagy hozzá.

Tegyük fel, a teóriád helyes. És emiatt holnaptól minden ember 5000-be kerülő pólókat fog venni, mert akkor biztos milliós fizetésű emberkék luxus körülmények közt dolgozva gyártják a pólókat.
Szerinted, az Adidas, Nike, Puma stb, hol gyártat és mennyire használja ki a munkaerőt, hmm???
Tudod mi lenne a vége a dolognak? Mert a pénzéhes emberi nyomoroncnak, aki gyártó, mi lenne az újabb. Na mindenki 5000-ért veszi, én nyerek egy pólón 4000-et. Na de kezdjünk el okoskodni ha már nyerhetünk rajta 4200-at, miért ne csináltassuk megint valami rászoruló csoporttal, nem számít az, ha gyerek meg ha agyon dolgoztatjuk, nekem méééég több pénzem legyen.

Szóval ennek itt sosem lesz vége.
Lásd az összes vén hülyét, akik dollármilliomosként a sír szélén még mindig azzal vannak elfoglalva a töménytelen pénzük mellé, hogy még több legyen a bankszámlán felhalmozva!
Ezek miatt a beteg állatok miatt tart itt a világ és van ez, amit te félrepropagálsz.

2016.12.10. 18:50:26

@Pestabácsi:
A csillogó plázákban hullámzik a tömeg, tudja, hogy készülnek a "rucik"?

Lehetne 10ezer is egy "ruci", a gyártó a minden profitot megragadó lehetőség érdekében ugyan így gyerekekkel gyártatná, mert soha nem lenne elég a pénz.

A 150ezres mobilt amin 100% a haszon, szerinted miért Kínában gyártják.

És kérdésként még egyet?
Vajon az ilyen blogokat elolvasva nem kellene gondolkodni, mekkora baromság azt mondani, hogy a plázákba járók miatt kell a gyerekeket dolgoztatni?

Al 2016.12.10. 18:54:54

@erkölcsi hulla: Én pl bojkottálni fogom mostantól a H&M-et. Egyébként is egy gagyi. És ha a linkeket is megnézed, láthatod, mely cégek viselkedtek korrektebbül. Pl. A Tchibo. (Kár, hogy mikor egyszer rendeltünk ruhát tőlük, 3 lyuk volt rajta... De lehet, kap még egy esélyt.) Ha tényleg érdekel a dolog, és tényleg akarod ezt a szempontot a vásárlásodban érvényesíteni, szerintem kövesd nyomon ezt a kampányt: cleanclothes.org/

sebi77 2016.12.10. 18:58:20

Az igazi probléma, hogy az egész ország olyan állapotban van, hogy az embereknek a semmihez képest ez a jobbik lehetőségük, hogy ilyen helyen dolgoznak. Erről nem a H&M és nem is a vásárlóik tehetnek. Ha elvinnék onnan a gyártást a semmi maradna nekik, vagy ha duplájára emelnék a béreket, az emberek átmennek a C&A-ba vásárolni, akik pedig még mindig találnának fele annyiért melóst.

Al 2016.12.10. 19:03:06

@icipicicsipa: Erről szól ez a szó, ami már néhányszáz éves, és így hangzik: szakszervezet. Emberek összefognak, kiállnak a jogaikért, Fellépnek az elnyomás ellen. Persze visszaütnek nekik, de ők meg újfent, adok-kapok, szóval nem kell a kizsákmányoló előtt kapitulálni. Meg sok mindent feltalált még erre az emberiség, NGOk, jogvédő szervezetek stb. úgyhogy lehet próbálkozni.

Alick 2016.12.10. 19:13:57

Ha Trump szeretne fogást találni az olcsó munkaerőre való kiszervezésen, itt a magas labda, csak le kell csapnia.

Jossarian 2016.12.10. 19:28:01

Muszlim rabszolgak. Ez a kedvenc szoparositasom. Hadd dolgozzanak mig beledoglenek!

Ez a név már foglalt! 2016.12.10. 20:44:05

A politika dolga lenne egy adott közösségben\országban szabályozni ezeket a dolgokat.

Ha pl Indiában is olyan szigorú lenne a munkavédelem, mint Európában, akkor egyrészt nem lennének ilyen balesetek, másrészt az előállítás költségei is magasabbak lennének valamivel, így végső soron, mi nyugatiak is többet fizetnénk ezekért az árukért.

Aztán ott van a garantált minimálbér és annak betartása, nomeg a gyerekmunka tiltása és annak betartása. Ezek a dolgok ugyebár Európában, de még országunkban is (!!!) működnek, tehát ebből én azt vonom le, hogy egyedül az indiaiak és az általuk választott politikusaik tehetnek a saját helyzetükről, nyomorukról.

Persze nekik is megvan a maguk keresztje, mint a nem európai kultúra, máig működő kaszt rendszer, vallási problémák, na meg mint pl a gyarmatosítás, igaz ők mondjuk 40 évvel előttünk függetlenedtek.

Zsuzsi25 2016.12.10. 21:33:32

@Ez a név már foglalt!: Faszsagot irsz! 1. Nem akarok tobbet fizetni erte. Igy is magasak a H and M arai pl. Ellenben nem em vagyok felelos azoknak a gyerekeknek a sorsaert, ugyanis arrol nem en tehetek, hogy a gyarto eh berert dllgoztatja a munkasokat. A gyarto tudna tobbet is fizetni neki (hiszen eleg magas hasznot huz le rolunk) csak akkor nem 4 5 szigetet tudna venni egy honapban, hanem mondjuk csak egyet.

Ferenc Valenta 2016.12.10. 22:31:35

Ha nem vesszuk meg a ruhaikat, meg ennyi beveteluk sem lesz. Adakozasbol meg ne tartsunk mar fenn egy orszagot. Tanuljanak valami piackepes szakmat, es keressenek rendes penzt. Nem hiszem, hogy a csavo a legelso kepen ne tudna megtanulni programozni.

VaradiJanos 2016.12.10. 22:56:41

Akkor ne vegyünk tőlük, éhenhalnak és kevesebb kizsákmányolt kiskölök lesz!

vavhab 2016.12.10. 22:57:25

Vegre eltunt a vakito feher folt a hatterbol! :) Koszonjuk!

Treff Bubi 2016.12.11. 00:02:20

Azon töröm a fejemet, hogy ha bármelyik fast fashion boltban az 1000 forintos helyett a 3900 forintos, ránézésre és tapintásra pont ugyanolyan pólót választom, akkor nem a rabszolgaipart támogatom? Az már igényesebb körülmények között készült? És a Van Graaf 8500 forintos pólói már garantáltan fair trade termékek?
A másik, hogy komolyabb, vagy ritkán hordott ruhadarabért inkább hajlok több pénzt kifizetni, mint egy majdnem naponta mosott és fél év után mindenképpen elhasználódó cuccért.

jobs 2016.12.11. 00:28:44

@erkölcsi hulla: A magyar könnyűipar úgy ahogy van tönkre ment ahogy ezek a H&M stb. Bejöttek a plázákba.Örömmel láttam egy magyar farmer márkát egy Auchanban.A Thomas farmert.Azt hiszem a gyártó üzlete volt.Régen az ország kereskedői hozzá jártak.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.12.11. 00:50:40

Azért az nagyon tetszik, hogy időnként kijön pár ilyen cikk, majd erre jön rögtön 20-30 index gazdasági rovatos cikk, ami leugatja az "ostoba protekcionista múltban ragadt" gazdasági modellt, miszerint itt is lehetne és kellene gyártani.

Merthogy azt majd úgyis kiszorítja a piacról a nagy multi. Hát nagyszerű. Annyira tetszik, hogy mindenki tudja, hogy mi lenne a megoldás, de persze senki nem hajlandó betiltani ezeknek a dömpingcikkeknek az importját Európába.

Mert ez a szuper új européer modell. Nincs gyerek, kevés az európai, és az a kevés hitelből, meg az örökségéből csuda jól tud élni, minden szar melót meg megcsinál majd a buta néger. Ruhát kell gyártani óccsón, majd gyárt a bangladesi rabszolga. Vissza kell nyerni a drága nyersanyagot az elektronikai alkatrészekből? Majd kibogarássza az afrikai kisgyerek. Keményen kellene tanulni az orvosi szakra? Majd megtanulja az indiai, mi meg csináltatunk magunknak valami bullshit állást egy állami pénzekből megtolt szektorban. Gondozni kell a mamát, akit benyomtunk az öregek otthonába? Majd a buta magyar meg lengyel kivakarja mindennap a szarból az élő zöldséget.

Csodálatos szép új világ ez, jól elvigad egy-két generáción át a jó öreg kontinens, majd szépen lehúzzák a rolót. Nem kell ide jövő, nem kell kemény munka, nem kellenek gyerekek. Élünk amíg élünk és utána vége.

Aki nem hisz Istenben, családban és nemzetben, annak úgy is teljesen mindegy, ki jön utána és mit csinál majd. Európa szépen, kényelmesen felszámolja magát.

2016.12.11. 02:02:35

Ázsiában élek, de nem egy szegény országban. A képen látható épületek itt lakóépületek lehetnének. A villanykapcsolós képhez: igen, Ázsiában ilyen mocskosak a falak, így kötik be a vezetékeket. Csupasz neoncső adja a világítást a plafonon, a falak kívükről vakolatlan, szigetelés nélküli csupasz betonból vagy téglából vannak a legtöbb helyen. Ismétlem, ahol lakom, az egy Magyarországnál gazdagabb ország. Egyszerűen leszarják, hogy milyen körülmények közt laknak, élnek, dolgoznak. Az otthon csinosítása az a fehér ember hóbortja.

Megoldás lenne a bangladesi textilipar problémáira, ha automatizálnák a termelést, akkor ki lehetne rúgni a sok gyereket, hogy éhen vesszenek.
Ja, miért kell 8-10 gyereket szülni? Ezért olcsó a munkaerő ott, mert sok a gyerek. Kínában nőnek a bérek, mert az egykepolitika miatt képzettebbek, értékesebbek lettek az emberek. Véletlen? Aligha!

2016.12.11. 02:07:34

@Al: a szakszervezeteket bekellene tiltani. De nemis, egyszerűen át kell vinni a termelést másik országba. A megoldás lenne, hogy nem csinálnak mohamedán módra 8 gyereket, csak 2-t és akkor tudnák taníttatni őket, hogy rendes munkát kaphassanak.

FikkFakk 2016.12.11. 04:39:58

Hova kell kuldjem a leadozott fizetesembol a karteritest, jovatetelt vagy mit?

Mar megint lelkiismeretfurdalast akar bennem kelteni valaki.

De most komolyan: mi a f@$zt tehetek rola? Hogy javitsam a bangladesh meg hasonlo shithole helyek lakoinak eletet? Amugy jobb, ha ez a munkaja sincs?

Beparancsoltak a "noket meg gyerekeket" a megrepedt betonepuletbe dolgozni? Ugyanolyan bangladeshiek parancsoltak be oket. Ok meg bementek. Az en bunom? Lof@$zt.

Es megint: noket meg gyerekeket... ezt kulonosen szeretem, amikor kihangsulyozzak. Mert 30 eves ferfiakert nem lett volna kar, azok pusztuljanak inkabb.

Nem, nincs semminemu lelkiismeretfurdalasom.

Es itthon is dolgoznak boven futetlen raktarakban, undorito tanyakon, stb, oszt oket meg megint leszarjuk, mert feher - europaiak.

odamondó 2016.12.11. 05:49:56

Mindenféle kötekedés nélkül ez a gyárak és a bangladesiek hibája.

2016.12.11. 07:51:45

@FikkFakk: egyetemista koromban diákmunkásként dolgoztam mezőgazdaságban, kint a picsában egy mezőgazdasági telepen (vetőmag betárolás), brutál kemény fizikai munka, bakesetek rendszeresek, meg dolgoztam diákként a tejiparban (büdös), raktárban (télen, fűtetlen), az átlag magyar azt se tudja, hogy Magyarországon is vannak ilyen meg még ilyenebb munkahelyek, ahol olyan magyarok dolgoznak, akiket ők sose látnak.
Mióta megfordultam pár ilyen alja munkahelyen (diákként kellett a pénz), azóta röhögök, amikor mondjuk pénztárosok arról panaszkodnak, hogy egyszer mehetnek ki hugyozni és enni a műszakjuk alatt.
A bangladesieket meg leszarom, ők tehetnek arról, hogy olyan országban élnek, a világ legsűrűbben lakott országainak egyike. Miért? Mert elszaporodtak a semmire!

Zsuzsi25 2016.12.11. 08:15:26

@Ferenc Valenta: Alapvetoen az a baj, hogy TE + EN, siman kifizetjuk a dupla tripla beret is annak amit most kap, arrol viszont nem tehetek, hogy a H and M meg a tobbiek lenyelik.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.12.11. 08:15:35

Ezzel a kizsákmányolós megközelítéssel az a baj, hogy teljesen félrediagnosztizálja a problémát. A probléma az, hogy ezek az országoknak iszonyúan fejletlen a gazdasága és egy gyereknek is dolgoznia kell, hogy meg tudjon élni. Ha most te a fene nagy lelkiismeret-furdalásodban bojkottálod az olcsó pólók vásárlását, akkor ez a gyerek elveszti a munkáját. Viszont ettől még ugyanúgy ennie kell, ezért kénytelen keresni egy rosszabb munkát.
Ez történt úgy egy évtizede is. A nyugati fogyasztó tudomására jutott, hogy gyerekek varrják a focilabdákat, bojkottot hirdettek. Pár év múlva a stáb ismét felkereste a helyszínt és azt találta, hogy ugyanazok a gyerek most egy helyi téglagyárban dolgoznak kevesebb pénzért, rosszabb körülmények között.

Meridian74 2016.12.11. 09:43:38

@Ez a név már foglalt!: "
Ha pl Indiában is olyan szigorú lenne a munkavédelem, mint Európában, akkor egyrészt nem lennének ilyen balesetek, másrészt az előállítás költségei is magasabbak lennének valamivel, így végső soron, mi nyugatiak is többet fizetnénk ezekért az árukért. "

Nem lenne drágább. Csak kisebb lenne a profitráta rajta. Ja, meg a gyártó kénytelen lenne modernizálni a gépsorát, ami hatékonyabb termelést tenne lehetővé. Na de amíg van olcsó ingyen dolgozó rabszolgasor, addig nem fog drága pénzen gépesíteni (amihez nem mellesleg valamivel képzettebb karbantartó munkaerő is szükséges - ami azért megoldható lenne rövid időn belül is, mert nem agysebészek kellenének még ekkor sem...)

Kihasználják az ottani körülményeket, de ezáltal még gerjesztik, támogatják is annak fennmaradását is. Ez utóbbival van a baj egyébként.

Meridian74 2016.12.11. 09:57:07

Úgy egyébként jegyzem meg a fenti országok bérgrafikonjaihoz: közmunkások nettó havi bére $-ban idén 175 volt...
Azaz Magyarországon sok tízezren, vagy százezren dolgoznak havonta $175-ért...
Igaz, nem napi 10-12 órát, csak heti 40-et...

A minimálbér összege is csak $249 volt 2016-ban. Ezt most emelik 15%-al, $287 lesz. Ojjé!
A szakmunkás bérminimum: $290, jövőre $362 lesz.

Persze a munkakörülmények jobbak mint arra fele... valamivel.

(296 Ft-os dollár árfolyammal számoltam... 300-al osztva a fenti számok kisebbek lettek volna valamivel)

Zsuzsi25 2016.12.11. 10:52:34

@Meridian74: A kozmunkas nem dolgozik......csak lézeng a "munkahelyén" - Nem veeltlen akartak oket kameraval felszerelni munkaidore...

BéLóg 2016.12.11. 23:01:16

@jobs: A Thomas is csődbe ment, de fel lett támasztva. Talán egy-két boltjuk lehet még.

A cikkhez meg én is azt mondom, ha nem lenne túlszaporodás, nem lenne ez Bagladeshben. Az kimondottan ördögi, hogy hát ha mi nem csináljuk, megcsinálja más. Márpedig PONT ez a helyzet.
Az is teljesen igaz, ha a multi megelégedne 25% haszonnal, más lenne. De ők 250% alatt meg sem emelik a seggüket. Jó vicc az, hogy amikor FELÉRE leárazott terméket vesz az ember, azon is van MINIMUM 50% hasznuk a cégeknek.
Úgyhogy nekem az égvilágom semmi közöm, se felelősségem, se semmim azért, mert Bangladeshben az van, ami.
van az a jó példa a legelőről meg a tehenekről.
Egy legelő 10 tehenet tart el, van tíz gazda. Egyszer az egyik kitalálja, ha még egy tehenet kiviszek, csak 10/11 liter tejet ad az eredeti tehén, de 2 x 10/11 több mint 10/10!
Persze a másik is rájön, és akkor van 10/12 liter tej, de ennek a kettőnek így is több jut-
na persze ezt a többi sem nézheti, ....és a végén minden tehén megdöglik és minden gazda éhenhal, mert adott limit felett a tehenek egyszerűen éhenhalnak.
Nos Bangladeshben is ez van. Itt a tehén a GYEREK. Ha nekem több van, akkor jobban élek mint a szomszéd. És ez a rendszer az ilyen katasztrófák között a megdöglesz és az egydarabigjóljárunk között ingadozik.

Nigéria a világ egyik leggazdagabb országa lehetNE, ha nem lennének a négerek korruptak. Így ők lesznek Kína után a világ legnagyobb méregtemetője és olajszenny országa. Ahhoz sincs semmi közünk.
Satöbbi.

Közünk a tengerben úszó PET palack szigethez van. Meg a hulladéktermeléshez. meg néhány egyéb dologhoz.

Ez a név már foglalt! 2016.12.14. 00:47:31

@Zsuzsi25: te írsz faszságot. Egy szóval nem azt írtam, hoyg te vagy a felelős, hanem azt, hogy az indiaiak maguk, a választott politikusaik miatt.

Ezt az "extraprofitos" tévképzetet meg jó lenne ha már elfelejtenétek végre, persze ehhez tisztában kellene lenni azzal, hogy hogyan működik egy vállalat, vagy akár egy 5-10 fős kisvállalkozás.... mikro és makroökonómiai ALAPismeretek sem ártanának, középiskolában ezt tanítanám, nem azt hogy a csattanó maszlag az egyszikű, kétnyári növény, meg hogy a dezoksziribonukleinsavban az ATP szintézis az hogy megy végbe.

Lássátok már végre, hogy nem az xy vállalat zsákmányolja ki a népet, hanem a nép által választott politikusok, akik hagyják azt a vállalatnak, hogy ne legyen munkavédelem, minimálbér, túlórapótlék, engedi a gyerekmunkát stb.

Csak egy magyar példa, itt van ez a jó kis rezsicsökkentés, mi lett az eredménye? Jelenleg a világpiaci áraknál magasabb árak, az infrastruktúra rohad szét, nincs karbantartás. Nemrég arról volt szó, hogy a szemét nem lesz elszállítva, mert nem kapják meg a pénzüket a kukások. Nincs elég kéményseprő és még lehetne sorolni. Persze tök jó az az évi 10000 forint amit én így megspórolok, de jobban örülnék, ha ezt a hálózatra költhetnék hogy ne legyen hetente áramszünet....

Ez a név már foglalt! 2016.12.14. 00:57:07

@Meridian74: de, drágább lenne, mivel elnézve a helyzetet irdatlan beruházásokra lenne szükség, arra pedig a árrésből van pénz. Ha egy most 1000 forintos ruha 800 forintba kerül MINDEN költséggel, akkor marad rajta 200 forint, de ahhoz hogy legyen új gyár meg jobb körülmények, nagyobb fizu, stb, már 300 forint kellene, akkor ruhánként -100-ban van. Érted? Tehát 1300-ra kellene emelje az árat, hogy nominálisan ugyanannyi legyen az árrése, arányaiban viszont így még kevesebb lesz az árrés.

Viszont a vállalatok, mivel nincs lelkük, nincs szívük, nem éreznek empátiát, azon egyszerű okból kifolyólag, hogy nem élőlények, hanem csak jogi személyek, egyetlen cél vezérli őket, a gazdaságosság és a befektetéseik utáni nyereség maximalizálása. Egyedül a törvények és azok alkotói, a politikusok tudnának a helyzeten változtatni, mármint azon, hogy fektessenek be a jobb munkakörülményekbe, mert az a törvény, ennek hatására pedig az árak szükségszerűen megemelkednének. Vagy átmenne másik országba a gyár, ahol lazábbak a törvények, kevesebb a fizetés stb. Mit gondolsz, miért jönnek hazánkba pl a német autógyárak?

Al 2016.12.17. 15:06:10

@white wizard: És Ön mit érdemel? És mi alapján?

k.jubei 2017.03.29. 12:55:30

Szánalmas hozzászólások,szánalmas emberektől.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.12. 18:57:05

Az ott egy pláza volt??Aszittem, börtön, bzmg...
A másik meg, hogy a sok barom emberek rámásznak a romokra vagy kétszázan, hogy lehetőleg még az ő
súlyuk is nyomorítsa az alul beszorultakat...
Miért nem zavarják el onnan a vérbe őket?

És hát ja, mindenkinek csak addig fontos ez a dolog, amíg tódul a nyugati országokba a fillérekért előállított ruhanemű, amit aztán soxoros haszonnal, nyugati árszínvonalon el lehet adni, csak azért, mert bele/rá van varva valami hülye cég logója.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.12. 19:01:10

@icipicicsipa: egy szifon inkább a 250-300 ezer forintos szint, csak szólok.
Abban viszont igazad van, hogy az is csak egy kínai sz@r, amit aztán a hülyéknek alaposan többszörösen túlárazva kínálnak.Azok meg még sorba is állnak a megjelenés napján érte...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.12. 19:03:18

@Al: Csibó?Én aszittem csak valami elütés, hiszen az egy kávégyártó cég...Nem?
Vagy már ruhát is gyártanak? :-ooo

Al 2017.07.13. 23:55:48

@geegee: Igen. Keress csak rá egyszer, onnan kezdve le sem tudod majd vakarni a reklámjaikat a böngészőről! :D (Én legalábbis így jártam.) Én már rendeltem is egyébként, kár, hogy a 2 ruhából az egyik lyukas volt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.18. 11:04:21

@Al: " 2 ruhából az egyik lyukas volt." ilyet már én is láttam, a nadrág térdénél már előre ki volt szaggatva.Úgy értem, már a webshopon a képen, még vásárlás előtt...Gyárilag szakadt ruhát árulnak...Hogy nem mennek tönkre a garanciáztatásba?
:-))))))

Reactor 2021.12.01. 17:25:28

Visszafordítható, igen. Fel kell számolni a kapitalizmust és a szekértolóit - ha mással nem megy, akkor nagy kaliberrel. Máskülönben ez a helyzet csak rosszabbodni fog. Simán visszajöhet még az az idő is, amikor a melós nemhogy fizetést nem kap, de örülhet, ha a munkaidő végén nem vág a hátára bikacsökkel a felügyelő.

@erkölcsi hulla: Welcome to vadkapitalizmus. Enjoy your stay.

@Ferenc Valenta: Akkor nem lesz. Viszont ha ezen az áron fel lehetne számolni a rabszolgatartást, már megérte. Aki nem képes megfizetni a szabadság árát, az megérdemli az urait.

@: Oké, tíccsuk be a "szagszervezeteket", csak akkor egy szót ne halljak, ha hónap végén fizetés helyett egyszerűen pofádba röhög a munkáltatód, okés?

@Lord_Valdez: Ahogy írták korábban: nagyon nagy hiba a semmire 8-10 gyereket kipottyantani. Ezt a problémát, szerintem, nem nekünk kéne megoldanunk. Kína meg tudta oldani, India és Banglades nem tudja. Vagy nem akarja. Lényegtelen, az eredmény ugyanaz.

@Ez a név már foglalt!: Cuki ahogy a korrupt, rabszolgahajcsár cég vezetőségének felelősségét szépen áttolod az aktuális kormányra. Ez oszt igen!
Annyiban viszont igazad van, hogy a kormány hagyja, sőt mi több, támogatja ezt a gyakorlatot, amíg megkapja a maga sápját. A kormányzat és a cég egyformán szaros, maximum azon lehetne vitatkozni, melyikük a büdösebb.
A karbantartás hiányát és az infrastruktúra szétrohadását pedig nem a rezsicsökkentés okozza, hanem az az évtizedes probléma, ami jelen van kb. minden hazai munkakörben: nem fizetnek eleget, illetőleg amit fizetnek, annak is lenyúlja a 40 százalékát az állam. Naná hogy a melós inkább Németbe megy - nem pedig azért, mert a német szemét nem olyan büdös, élvezetesebb Ben Hur-t játszani a német kukáskocsik hátulján.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2021.12.01. 20:20:10

@Reactor: Hát, semmit nem tanultál a történelemből? Fordítsd vissza nyugodtan, de elárulom, hogy nem az fog történni, hogy a gyerek jobban fog élni, hanem hogy éhen hal. Sok sikert!

Reactor 2021.12.01. 20:49:19

@Lord_Valdez: Igazság szerint, aki a mélynyomorba leszül 8-10 gyereket, azt valamiért nem tudom sajnálni. Amelyik gyereknek így, és itt kell élnie, annak jobb ha kb. meg sem születik.
Utólag könnyű okosnak lenni...
süti beállítások módosítása